Berušky

Zimní pohár 2016

Jako již v minulých letech jsme se v rámci zimní přípravy zúčastnily zimního poháru. Po dvou základních kolech jsme postoupily do seminifále a pak i po jedné výhře a jedné prohře do finále. To se konalo v sobotu 19.3.2016 v Česticích. Přestože se naše forma ve finále zápas od zápasu zlepšovala, všechny sety jsme prohrály. Nakonec jsme tedy skončily na krásné čtvrtém místě z celkem 11 týmů, které se poháru účastnily.

Odkaz na výsledky zimního poháru 2016: http://www.cvf.cz/souteze/soutez/?soutez=HK-Z3&skupina=HK-Z-3P3A

Londýn  7.3.2016

Sraz byl v 7,00 na nádraží v Hradci a chvíli po té již frčíme směr Pardubice a Brno letiště Tuřany. Cestou vypijeme Lambrusko, jeden a půl litru stříčku a podělíme se o čokoládové berušky s průvodčím. V Brně se připojí Kikina, dáme ještě nějaké pivko, navoníme se a dolétáme.

Měla s námi ještě jet oslavenkyně Péťa, kvůli které se konal celý výlet, ale ta bohužel dostala na poslední chvíli pořádný zánět do kolena a musela zůstat doma, tak jsme jí alespoň pořádně zásobily fotkami a také přivezly nějaký ten dáreček.

Londýn nás vítá zamračený. Bydlíme ve sklepě a sprchu máme ve skříni. Nic nám nevadí, hlavně že jsme tu. Odpoledne vyrážíme k Big Benu a kolem Temže k London Eye. Náš berušší outfit budí pozornost i tomto městě plném crazy lidí.

Janča nám hned první den ukazuje, kde se dobře nakupuje. Nepodceňujeme přípravu a na večer nakupujeme víno a sýr na pyžamovou párty na pokoji.

Druhý den natěšené vyrážíme za památkami Londýna. U snídaně nás překvapí pikolík otázkou: "Are you here lone?" Po chvíli ovšem zjistíme, že se neptá, zda tu jsme sami bez chlapů, ale chce nás upozornit, že jsme moc hlučné.

Prohlídka nás vede k Buckinghamskému palaci, kde nás zklame královina stráž, neb nemá červené uniformy. Dále pak kráčíme k Piccadilly přes Trafalgar Square ke Covent Garden, kde jsme zašly na oběd.

Zde si vyhlédneme restaurace, ve které chceme vyzkoušet "Fish and chips". U baru se Léňa s Pepkem seznámí se slovenskou číšničkou Maríou. Ta nám natočí nepočítaně piv na ochutnávku a díky zaměstnanecké slevě máme jídlo za polovinu.

Ve finále zjistíme, že María hraje v Londýně volejbal a na Slovenksu extra ligu a málem domluvíme mezinárodní utkání. Nakonec za celou útratu zaplatíme 20 liber a s náladičkou pokračujeme dál směr Soho a St. Paul´s Cathedral.

Hned před restaurací jsme potkali přehlídku auťáků Aston Martin včetně toho, ve kterém jezdil v posledním filmu James Bond.

Jsou už čtyři odpoledne, jsme uťapané a chceme ještě vyzkoušet nákupy na Oxford Street, která je pěkně daleko. Típek na nádraží nám špatně vysvětlí, jak to s autobusovou dopravou je, ale poradí nám, ať jedeme taxíkem. Ovšem je nás 6 a do normálního pro 5 se nevejdeme. Jiný típek z taxíku nám zase poradí stopnout si "Mesidis". Asi nějaká jiná společnost, ale na taxíkách nic takového není. Jsme holky chytré a za chvíli nám dojde, že je to "mercedes". Ten nás doveze na Oxford Street a začne nákupovací horečka, která trvá až do odjezdu. Berušky vezmou Primakt útokem a první úlovky jsou tu.

Horší je už cesta zpět do hotelu. Nohy nás bolí a vlečeme se jedna hrůza. Nakonec se rozhodneme chytit další mesidis, ale v dohledu žádný. Konečně jeden zahnul kolem a Pepek trhnul rekord v běhu na krátké tratě a skoro hrubou silou nám ho chytil a tím nás všechny zachránil od dalšího pachtění domů. Dáme jídlo, trochu popijeme a padneme únavou do postelí.

Třetí den odpoledne pokračujeme k Toweru a Tower Bridge. Máme sice celodenní jízdenku na londýnskou jakoukoliv dopravu, ale postupně nám to odečítá peníze a jsme trochu nervózní, jak že to s tou dopravou je. Nakonec jsme mohly v klidu jezdit, co hrdlo ráčí a že jsme si to užily.

K přesunu na Oxford Street využíváme londýnské duoble deckery, prostě musíme vyzkoušet vše a hlavně musíme odpočinout nohám před odpoledními nákupy.

První polovina nás rychle prošmejdí obchoďák a s úlovky míří k domovu. Druhá ovšem poctivě proleze všechny zákoutí Primarktu a objevuje nečekané poklady, které si pak navzájem ukazujeme na pokojové párty. Některé kousky se nám líbí tak moc, že plánujeme další návštěvu, abychom o ně doplnily garderóbu.

Na poslední odletový den plánujeme návštěvu Hyde Parku a Kensingtonských zahrad. Již nemáme jízdenku na hromadnou dopravu a tak procházíme Londýnem, abychom se do parků dostaly.

Samozřejmě do plánu zakomponujeme návštěvu Primaktu, který je hned vedle, a poslední nákupy. Cestou zpět chceme chytit taxík, ale žádný nejede a cesta pěšky kupodivu utíká mnohem rychleji než první večer.

S taškou plnou nákupů, kterou musíme nosit ve třech, abychom jí vůbec unesly.

A při odbavení nás s ní posílají do nadrozměrných zavazadel.

Poslední libry utratíme za víno, aby se nám veseleji letělo domů. A protože jsme holky šikovné, hned vybereme to v akci a jsou z toho lahvinky dvě.

Ženy jsou třetí v nejlepší v kraji                 7.4.2015

Ani naše volejbalistky v krajském zimní poháru nezahálely. Hladce prošly několikakolovým vyřazovacím trunajem a těšily se na nadcházející finále. Na závěrečném turnaji v Česticích dne 15.3.2015 však neměly štěstí na rozdávání. Přesto pro nás vybojovaly ve šložení A.Boudyšová, J. Hejlová, P. Kovalíčková, L. Kubešová, L. Tučková a D. Žampová úspěšné třetí místo.

Zima 2011/12                                                   6.1.2012

Oddíl volejbalu žen již několikátou sezónu hraje krajskou soutěž, kde po podzimní části přezimuje na druhém místě. V rámci zimní přípravy odehrály ženy několik přátelských utkání s družstvy VK HK, Plotiště HK a DTJ Hradec Králové se střídavými úspěchy. Do jarní sezóny bude oddíl vstupovat s několika novými posilami a s nadějí na stejně úspěšnou sezónu jako na podzim.

Turnaj o Řáholecký pohár                           11.4.2011

Začátkem dubna jsme se zúčastnily turnaje o Řáholecký pohár jako přípravy na jarní část sezóny.

Celého turnaje se nakonec zúčastnilo 12 družstev, která byla rozlosována do 2 skupin. Ve skupině A to byly týmy Dosběr Hradec Králové, Sokol Stěžery, TJ Jičín, Červený Kostelec, DTJ Hradec Králové a Nový Bydžov. Do skupiny B svedl los týmy Lázní Bělohrad, juniorek Slavie Hradec Králové, VK Hronov B, pražského Jižního Města Chodov, jičínských Lazarek a TJ Turnov. Na třech kurtech haly jičínského sportovního areálu se tak mohly rozpoutat boje o první dvě místa v obou skupinách, protože jen ta zaručovala postup do semifinálových zápasů. Zápasy se hrály na 2 hrané sety, takže každý tým jich tedy čekalo ve skupině odehrát 10.

Domácí celek žen měl hned na úvod za soupeře Červený Kostelec, který byl od počátku považován za spolufavorita skupiny. Úvodní set odehrála jičínská děvčata skvěle a zvítězila 25:19. Do druhého ovšem vstoupila velmi špatně, prohrávala výrazně již od počátku a tuto ztrátu se jim v dalším průběhu hry stáhnout nepodařilo. Nakonec tedy set skončil porážkou 15:25 a remízou 1:1 na sety. V dalších zápasech už ale žádné zaváhání nepřišlo a po jednoznačných výhrách nad DTJ Hradec Králové 2:0 (12,17) a Dosběrem Hradec Králové 2:0 (12,16) přišla jen vyrovnaná koncovka prvního setu s družstvem Stěžer, kterou naše hráčky nakonec zvládly, a i tento zápas tak skončil výhrou 2:0 (23,20). Ve svém závěrečném utkání ve skupině pak jasně zvítězily nad Novým Bydžovem 2:0 (10,5). A protože jejich hlavní soupeřky z Červeného Kostelce ztratily jeden set s týmem Dosběr HK, bylo pořadí ve skupině A následující: 1. TJ Jičín 9 b., 2. Červený Kostelec 8 b., 3. Dosběr Hradec Králové 5 b., 4. Stěžery 4 b., 5. DTJ Hradec Králové 4 b., 6. Nový Bydžov 0 b.

Ve skupině B od počátku přesvědčovalo družstvo VK Hronov, že bere turnaj jako přípravu na kvalifikaci o druhou ligu velice vážně a nepřipouštělo žádné pochybnosti o svém postupu ze skupiny. Jediným, kdo mu mohl zdatně konkurovat byl účastník Mistrovství Prahy (což je nejvyšší krajská soutěž v našem hlavním městě), tým JM Chodov. Jejich vzájemné utkání bylo tím nejkvalitnějším ve skupině a oba týmy se rozešly remízou 1:1. Všechny ostatní zápasy obou týmů skončili vítězstvím 2:0 a o jejich pořadí na prvních dvou místech nakonec tedy při rovnosti bodů i setů rozhodoval poměr míčů. V této skupině hrálo i družstvo jičínských nedávných i současných juniorek a po jedné výhře 2:0 nad Lázněmi Bělohrad obsadilo 5. místo. Konečné pořadí skupiny B bylo tedy následující: 1. Hronov B 9 b., 2. JM Chodov 9 b., 3. TJ Turnov 6 b., 4. Slavia Hradec Králové juniorky 4 b., 5. Lazarky 2 b., 6. Lázně Bělohrad 0 b.

Po odehrání skupin tedy následovala semifinálová utkání. V prvním z nich se utkaly týmy VK Hronov aČervený Kostelec. Obě družstva se navzájem velice dobře znají, takže se dal čekat vyrovnaný zápas. A první set o tom jasně přesvědčoval. Nakonec se ve vyrovnané koncovce mohly více radovat hronovačky (25:23), které pak zvládly lépe i set druhý (25:18) a mohly se radovat jako první postupující do finále. Druhé semifinále pak bylo ve znamení loňských finalistek turnaje. Domácí hráčky TJ Jičín v něm chtěly soupeřkám z JM Chodov vrátit porážku z minulého ročníku. První set se jim dařilo tuto úlohu plnit, po dobrých příjmech útočily pestře středem i z hlavních kůlů a jednoznačně jej získaly ve svůj prospěch 25:19. Ve druhém setu však přišel herní útlum, hra v poli ztratila přesnost, tudíž se snížila i kvalita útoku. Výsledkem byla prohra 21:25 a následoval tie-break. V něm ovšem jičíňačky zmobilizovaly své síly a jednoznačně si kráčely pro postup do finále. Proti tvrdým smečím neměly chodovačky šanci a po výhře 15:7 a 2:1 na sety byly domácí hráčky poslední krok od zisku prvního místa!

V utkání o 3.místo se potkala družstva Červeného Kostelce a JM Chodov. Více fyzických i morálních sil v náročném průběhu turnaje zůstalo děvčatům z Prahy a po setech 25:21 a 25:15 tak přisoudila Červenému Kostelci neoblíbenou 4. příčku.

Finálový zápas mezi Jičínem a Hronovem přinesl dramatickou podívanou hlavně v závěru prvního setu, kdy po většinu času o několik bodů prohrávající hráčky z Hronova stáhly vedení domácích až na 23:21, ale pak už jičíňačky nedovolily soupeřkám uhrát ani bod a koncovka byla v jejich režii. Výhra 25:21 naše hráčky nijak neuspala a ty pokračovaly ve skvělých a bojovných výkonech! K vidění byl stále kvalitní volejbal nejvyšší krajské úrovně a přihlížející diváci se jistě skvěle bavily! Obzvlášť, když i druhý set se pro naše hráčky vyvíjel více než příznivě... V závěru si již jen vychutnávaly pocit vítězek, když náskok v koncovce byl dostatečný a čekaly jen na proměněný mečbol. To se nakonec podařilo a po výsledku 25:18 získaly Řáholecký pohár do svého držení!

Při závěrečném vyhodnocení a předání cen bylo vyhlášeno následující pořadí:
1. TJ Jičín
11.-12. Lázně Bělohrad
11.-12. Nový Bydžov

Sezóna 2009/2010 - zima                           30.3.2010

V zimní přestávce 2009/10 krajské soutěže se stěžerské volejbalové Berušky rozhodly nejenom častěji trénovat, ale také více hrát, a proto se přihlásily do Zimního poháru Královéhradeckého kraje. Zimního poháru se zúčastnilo 12 družstev. V prvních dvou kolech si volejbalistky zahrály s několika různými soupeři - Náchod, Kvasiny, Vamberk, DTJ Hradec Králové, Vysoké Veselí. Například s Rubenou Náchod, pozdějším vítězem Zimního poháru, se v základních kolech potkaly hned dvakrát a vždy spolu svedly krásnou volejbalovou bitvu, která na zápasy skončila 1:1.

Po několika dalších herně velice pěkných utkáních volejbalistky postoupily do semifinálového kola. Po utkáních s Náchodem, Albrechticemi a DTJ Hradec Králové skončily Berušky na druhém postupovém místě. V neděli 21.3.2010 sehrály v Česticích finálové zápasy, ve kterých se ale bohužel projevila únava a drobná zranění, takže nakonec Berušky obsadily krásné 4. místo.

V rámci zimní přípravy se volejbalistky ještě zúčastnily turnaje žen a juniorek "O Řáholecký pohár" v Jičíně, kde v konkurenci dalších 7 družstev (např.: Nový Bydžov, Jičín, Hořice, Chodov nebo Jičín juniorky), skončily na 3. místě. Kromě sportovních akcí Berušky také reprezentovaly na společenském poli - např. při dětském karnevalu.

Oddíl přehazované                                     15.6.2009

V letošním školním roce (2008/09) vznikl pod hlavičku TJ Sokola Stěžery oddíl přehazované, vedený stěžerskými Beruškami. Přehazovanou, jakousi volejbalovou přípravku, si oblíbilo a tréninků se účastnila cca 15 dětí ze Stěžer a blízkého okolí ve věku 6 - 11 let. Na podzim a v zimě se trénovalo v místní tělocvičně a jakmile to sluneční paprsky dovolily trénovalo se v areálu stěžerského hřiště. V dubnu se naše tři čtyřčlenná družstva zúčastnila Jarního trunaje mládeže v Kvasinách, kde obsadila 3., 5. a 7. místo.

Atmosféra byla výborná, děti se navzájem povzbuzovaly a které družsvo zrovna nehrálo, aspoň fandilo svým kamarádům. Na závěr sezóny (12. - 14.6) jsme společně absolvovali soustředění ve sportovně-rekreačním areálu U Starého rybníka ve Zbraslavicích. Akce se zúčästnilo 19 dětí, o které se staralo 6 Berušek. Nejenže jsme trénovali a uspořádali trunaj v přehazované, ale rovněž jsme v lese stavěli domečky pro skřítky, absolvovali cestu za pokladem, užili si zábavu na dětském hřišti, zkusili si badminton, kroket, stolní tenis, petanque atd. a hlavně jsme utužili kolektiv. Už teď se všichni těšíme, jak v příštím školním roce budeme pokračovat s přehazovanou a s většími dětmi zkusíme už i základy volejbalu.

Sezóna 2008/2009                                          14.5.2010

V mezisezóně (zima 2008/09) se stěžerské volejbalistky věnovaly nejenom přípravě na novou sezónu, ale také vedení oddílu přehazované nebo organizování karnevalu pro nejmenší. Vstup do jarní části soutěže nám ale bohužel nevyšel. Po dvou prohraných zápasech se Zámělem a Kvasinami jsme v tabulkách začaly pomalu klesat a bylo nutné zmobilizovat veškeré síly a bojovat o každý bod, abychom splnily vytyčený cíl neopustit krajskou soutěž.

V zápalu boje jsme svedly krásnou deseti setovou bitvu s Kostelcem, která skončila 1:1. Dalším nádherným volejbalových zážitkem byl zápas s DTJ nebo Jezbinami. Sezonu jsme zakončily herně vynikajícím soubojem s Malšovicemi, který jsme ale bohužel nedovedly k vítěznému konci. Po sečtení všech bodů jsme skončily na slušném 7. místě a obhájili tak další účast v krajském soutěži.